Produkten har blivit tillagd i varukorgen

VILLKOR

När du slutför din beställning på flaggbutik.nu lämnar du som kund ditt samtycke till de villkor och regler Engelbrektson & Co Flaggfabrik AB ställer nedan.

Engelbrektson & Co Flaggfabrik AB säljer produkter till privatpersoner och företag inom Sverige.
Kunder under 18 år är välkomna att handla i vår fysiska butik på Rådmansgatan 75, dock inte i nätbutiken. Beställningar som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt medför att Engelbrektson & Co Flaggfabrik AB lider ekonomisk skada polisanmäls.

Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende. Observera att färgskillnader kan förekomma mellan datorskärmen och produkten i hand. Om dylikt är uppenbart felaktigt kan detta tvinga Engelbrektson & Co att häva köpet och återbetala eventuellt inbetalat belopp på bästa sätt. Detta kan utföras när som helst under affärens gång då felaktighet upptäcks. Orsaken till fel skall tydligt redovisas till kunden i samband med köpets hävande.
 

BESTÄLLNING / PERSONUPPGIFTER / FAKTURERINGSUPPGIFTER

I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Engelbrektson & Co Flaggfabrik AB behandlar all personlig information konfidentiellt. Vissa uppgifter kan i samband med betalning lämnas till våra samarbetspartners DIBS och Klarna för transaktioner. Vi kan använda dina uppgifter för att skicka reklam eller nyhetsbrev till dig angående denna butik. Du har alltid rätt att avböja sådana utskick och rätt begära att ta bort de uppgifter vi har registrerat om dig.

När vi mottagit din beställning skickar vi en skriftlig orderbekräftelse och ett kvitto för ditt köp till din e-postadress, när varorna sedan skickas sänds en avisering via sms med information om uthämtningen. Det är därför viktigt att du angett din riktiga e-postadress och ditt korrekta mobilnummer bland dina uppgifter. Du som kund ansvarar själv för att adresser och kontaktuppgifter är korrekt ifyllda vid registrering. Det är därför lämpligt att du som kund alltid kontrollerar att de angivna uppgifterna är aktuella vid ny beställning. Engelbrektson & Co ansvarar inte för felangivelser från dig som kund eller från transportleverantören, samt om information inte framgått om leverans på grund av inkorrekta kontaktuppgifter. Vid ej giltig faktureringsadress då fakturor returneras tillbaka till oss förbehåller vi oss rätten att debitera kunden den extrakostnad som uppkommit för oss.

 

BETALNING

Alla våra priser anges i svenska kronor. Alla produktpriser anges exklusive frakt. Som standard visas priserna inklusive moms, du kan dock välja mellan att se priserna och det sammanlagda varuvärdet inklusive eller exklusive moms.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan föregående avisering och reserverar oss för slutförsäljning eller felskrivning.
Vid köp på flaggbutik.nu gäller ett minsta ordervärde av 80kr inkl. moms och exkl. frakt. Prisskillnader mellan www.flaggbutik.nu och vår fysiska butik på Rådmansgatan 75 kan förekomma.

Våra samarbetspartners för transaktioner är DIBS och Klarna.
Betalsätten vi erbjuder är faktura 14 dagar (0kr i avgift), kort, banköverföring, delbetalning i egen takt och betalning i slutet av nästa månad. Vid kortbetalning accepterar vi Visa och Mastercard.
Vid registrering görs en kreditupplysning av Klarna som avgör om du som kund kan gå vidare med fakturabetalning.
Som företagskund erbjuder vi kortbetalning via vår samarbetspartner DIBS, faktura erbjuds endast för privatperson (krav från Klarna).

 

FRAKT & LEVERANS

Engelbrektson & Co Flaggfabrik AB strävar alltid efter att leverera beställda varor så snabbt och prisvärt som möjligt.

En fast fraktkostnad på 99kr inkl. moms tillkommer alla beställningar som skickas, oavsett ordervärde och läggs till i totalkostnaden innan du bekräftar din beställning. Beställningar via webshopen skickas endast med DHL Service Point och kan hämtas ut på ett DHL-ombud nära dig oavsätt om du är företagskund eller privatperson.

Vi levererar endast inom Sverige. För frakter utomlands är ni välkomna att kontakta kundservice innan ni bekräftar ordern. Vi levererar inte paket till boxadresser, skulle ni mot förmodan ange en boxadress kommer ni att bli kontaktade för en fullständig gatuadress vi kan skicka paketet till.

Vissa varor är skrymmande, vid beställning av dessa varor återkommer vi angående tillägg på fraktkostnaden.

Efter mottagande av den automatiska orderbekräftelsen är den normala leveranstiden cirka 3 - 5 arbetsdagar beroende på lagerstatus, detta kan gå fortare men vi lämnar inga garantier på det. Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning på grund av hög orderingång, lagerstatus, förseningar mm. Vid avvikande leveranstid kontaktar vi er.
Behöver ni varorna snabbare än vår angiva leveranstid vill vi att ni ringer oss angående detta innan ni bekräftar ordern så vi hinner avgöra om det är möjligt att ordna eller inte.

Dina beställda produkter skickas med DHL Service Point och kan hämtas ut på ett DHL-ombud nära dig. Paketet finns hos ombudet i 14 dagar. Vid leverans kontaktas ni via sms. När du fått din bekräftelse per e-post från oss om att varorna är skickade ligger det i ditt ansvar som kund att kontakta fraktbolaget för eventuellt saknad avisering, försening eller dylikt.

 

EJ UTHÄMTADE PAKET

I de fall där paket inte hämtas ut på uthämtningsstället av kund förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakten samt vår egen hanteringskostnad som för närvarande är totalt 250kr inkl. moms utöver den ursprungliga fraktkostnaden. Önskar du som kund att vi skickar varorna på nytt vill vi att ni kontaktar vår kundservice omgående, ni blir debiterade för ytterligare en fraktkostnad vid ny försändelse. I övriga fall returneras kostnaden för varorna.

 

TRANSPORTSKADADE VAROR

Vi ansvarar ej för transportskador uppkomna mellan vårt lager och kund. Vid transportskadade varor skall anmärkningar göras direkt till DHL av dig som kund, helst vid uthämtningen av paketet. Anmälan måste göras till oss inom fyra dagar från att paketet är uthämtat, detta gäller även om det skulle vara något fel på leveransen. För att styrka rätten till reklamation gentemot transportbolaget är det viktigt att du sparar det eventuellt skadade emballaget i samma skick som när paketet anlände till dig. Elektriska produkter funktionstestas innan leverans, övriga produkter granskas innan leverans.
 

AVBESTÄLLNING / ÅNGERRÄTT / ÖPPETKÖP

Avbeställning efter det att beställning blivit expedierad är ej möjlig, därför ser vi gärna att du ringer eller e-postar oss snarast möjligt. I de fall beställning blivit expedierad är du som kund skyldig att mottaga beställningen, kontakta kundservice och sedan skicka varan åter. Avbeställning är ej giltig förrän du fått bekräftelse från oss per e-post.

Du har rätt att ångra ett köp från flaggbutik.nu under 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varan eller en väsentlig del av den. För att använda ångerrätten kontaktar du vår kundservice på 08-654 55 33 eller info@flaggbutik.nu för att få en bekräftelse från oss per e-post.

Ångerrätten gäller endast vid obruten förpackning och originalplombering. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Varan ska vara oanvänd.
Ångerrätten gäller inte vid köp av bordsflaggor, specialtillverkade varor eller varor med tydlig personlig prägel. Bytes-, ånger- och reklamationsrätt gäller ej vid rea, fynd eller andrahandssorterade produkter. Om varan skadats eller kommit bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Vid giltigt nyttjande av ångerrätten sker återbetalningen till dig så fort vi fått tillbaka paketet och returen är godkänd, tur- och returfrakten bekostas av dig som kund. Vi har inte möjlighet att hämta ut paket på postombud vilket innebär att kunden alltid står för hela fraktkostnaden till vår dörr.  

 

REKLAMATION

Det är lämpligt att du som kund kontrollerar dina varor när du tagit emot din leverans. Vid skadade eller felaktiga varor måste reklamationen ske till info@flaggbutik.nu. Anmälan måste göras till oss inom fyra dagar från att paketet är uthämtat, detta gäller även om det skulle vara något fel på leveransen. Uppge alltid ordernummer och orsak till reklamationen så återkommer vi till dig med anvisningar om hur du ska returnera varan. Vid transportskadade varor skall anmärkningar göras direkt till DHL av dig som kund, helst vid uthämtningen av paketet. Reklamationen är ej giltig förrän du fått en bekräftelse från oss per e-post eller telefon.

Defekta produkter som returneras till Engelbrektson & Co Flaggfabrik AB bör alltid behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. Om varan skadats eller kommit bort på grund av att du är vårdslös förlorar du reklamationsrätten.

Har vi skickat fel varor skickas fraktsedel till dig per e-post så ni kostnadsfritt kan sända varorna tillbaka till oss. När vi mottagit leveransen och godkänt reklamationen per e-post ersätter vi den defekta eller felaktiga produkten omgående utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. I de fall där produkten har utgått ur sortimentet och vi inte kan ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig omgående när vi fått den defekta varan i retur.

Engelbrektson & Co Flaggfabrik AB kan dessvärre inte lämna några garantier på flaggor och vimplar då dessa är förbrukningsvaror. Då vi ej råder över väder och vind har kunden eget ansvar att ta ned flaggor/vimplar vid oväder. För anvisningar och skötselråd kring flaggor/vimplar se gärna bifogad blankett/etikett i varans förpackning eller se sidan Flaggfakta.

 

FORCE MAJEURE

Engelbrektson & Co Flaggfabrik AB ansvarar inte för händelser utanför vår kontroll som gör att avtalet hindras, försvåras eller försenas av någon omständighet. Detta omfattar bland annat myndighetsingripande, ny eller ändrad lagstiftning, uteblivna tillstånd, krig, brand, översvämning, förbud, restriktioner, sabotage, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

 

För övriga frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice på info@flaggbutik.nu eller 08-654 55 33.

Produkter

Handla

Sidkarta

 

Välkommen till Engelbrektson & Co!

Handlar du som företag eller privatperson?

Privatperson Företag